De Archieffunctie
Bewaar en Beheer historische ECD data –
Slim én Veilig
Voldoe aan de bewaarplicht zonder overbodige kosten of afhankelijkheden.
Voor zorgorganisaties is het bewaren van cliënt- en patiëntgegevens geen keuze, maar een wettelijke verplichting. Toch betekent dit niet dat je moet blijven betalen voor archivering in voormalige ECD’s / EPD’s of afhankelijk moet blijven van externe leveranciers om aan deze bewaarplicht te voldoen.
Bespaar tot wel 90% op jaarlijkse licentiekosten
De Archieffunctie haalt alle historische data uit jouw oude ECD- of EPD-systemen, eventuele HRM systemen en DMS (Document Management Systeem) om deze vervolgens in een veilige, goed benaderbare dataomgeving binnen je eigen organisatiete plaatsen.
Dit betekent:
- Geen dure licenties meer voor inactieve software
- Geen afhankelijkheid van externe leveranciers
- Volledige controle op je eigen historische data
Inzicht en controle wanneer je het nodig hebt
Of het nu gaat om een inzageverzoek van een (voormalig) cliënt of verwante, of een verzoek tot verwijdering van persoonlijke gegevens – met De Archieffunctie kun je snel en eenvoudig voldoen aan Autoriteit Persoongegevens wetgeving bewaartermijnen en de AVG. Ook wordt data ouder dan 20 jaar met één druk op de knop verwijderd.
Met een paar klikken:
- Vind je alle data gekoppeld aan een persoon
- Deel je informatie veilig en gecontroleerd in een leesbaar formaat
- Verwijder je data eenvoudig zodra de wettelijke bewaartermijn is verstreken
Recht op Vergetelheid
Naast dat organisaties zich dienen te houden aan de wettelijke bewaarplicht is er ook een Recht op Vergetelheid. Individuen hebben het recht om persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
De Archieffunctie voorziet ook hierin. Bij een verzoek tot opschonen van persoonlijke informatie in het kader van Vergetelheid worden de volgende gegevens opgeschoond:
- Cliënt stamgegevens (naast bijv. naam en gebooredatum ook hobbies, adressen, relaties, contactadressen, verzekeringen etc.
- Aan- en afwezigheid
- Orders en orderregels
- Afspraken
- Basisrooster
- Aantekeningen
- Formulieren
- Doelen
- Afbeeldingen
- Zorgmomenten
- Verblijfslocaties
- Metingen
- Zorgarrangementen
- DBC-informatie
Veilig, compliant en op maat
Elke organisatie is uniek – en dat geldt ook voor jullie data. De Archieffunctie ondersteunt daarom maatwerkuitbreiding om aan specifieke bewaartermijnen, systemen of registratiewijzen te voldoen. Systemen waar we o.a. ervaring mee hebben zijn Fierit ECD, Fierit HRM, Nedap ONS, Exact Globe etc..
Bovendien zorgen wij voor:
- Implementatie in je eigen IT-omgeving
- Training van medewerkers in het gebruik van de oplossing
- Volledige naleving van de wet- en regelgeving
Direct aan de slag – zonder omwegen
Eenvoudige vragen om inzicht in of verwijdering van historische persoonsgegevens hoeven niet meer met een complex en tijdrovend proces beantwoord te worden en al helemaal niet meer via een externe leverancier. Met De Archieffunctie heb je alles zelf in handen – snel, veilig en volledig.
Benieuwd hoe dit werkt voor jouw organisatie?
Vraag nu een vrijblijvende demo aan en ontdek hoe De Archieffunctie jouw organisatie helpt om:
- Te besparen op kosten
- Te voldoen aan wetgeving
- Controle te krijgen over je historische zorgdata
Wil je ook afscheid nemen van dure licenties en complexe datatoegang?
Organisaties als Cicero, Bloezem, Radar, De Parabool, Carintreggeland en Alliade gingen je voor
Neem contact met ons op voor een kennismaking. We laten je graag zien hoe De Archieffunctie werkt in de praktijk.
Wat onze klanten zeggen